DSpace Repository

Outono de Varsóvia e Festival da Guanabara: música e sociedade

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lucas, Marcos Vieira
dc.contributor.author Cevallos, Semitha Heloisa Matos
dc.date.accessioned 2018-10-11T19:15:33Z
dc.date.available 2019-01-01
dc.date.available 2018-10-11T19:15:33Z
dc.date.issued 2018-05
dc.identifier.citation CEVALLOS, Semitha Heloisa Matos; LUCAS, Marcos Vieira. Outono de Varsóvia e Festival da Guanabara: música e sociedade. 2018. 181 f. Tese (Doutorado em Música) - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (2003-), Rio de Janeiro, 2007, Rio de Janeiro. pt_BR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/unirio/12506
dc.description n/a pt_BR
dc.description.sponsorship n/a pt_BR
dc.language.iso Portuguese pt_BR
dc.rights openAccess pt_BR
dc.title Outono de Varsóvia e Festival da Guanabara: música e sociedade pt_BR
dc.type doctoralThesis pt_BR
dc.contributor.referee Gubernikoff, Carole
dc.contributor.referee Wolf, Marcus Straubel
dc.contributor.referee Piedade, Acácio Tadeu de Camargo
dc.contributor.referee Volpe, Maria Alice
dc.degree.department CLA pt_BR
dc.degree.grantor Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro - UNIRIO pt_BR
dc.degree.local Rio de Janeiro pt_BR
dc.degree.program Programa de Pós-Graduação em Música pt_BR
dc.subject.cnpq 80303005 MÚSICA pt_BR
dc.subject.en Warsaw Autumn pt_BR
dc.subject.en Guanabara Festival pt_BR
dc.subject.en Contemporary Music pt_BR
dc.subject.en Polish Composers pt_BR
dc.subject.en Brazilian Composers pt_BR
dc.description.abstracten Poland and Brazil faced transformative moments in its society during the second half of twentieth century, from economical, social and political point of view, which have straight relationship with the main historical and global events. These conflictive, critical, and challenging moments reflected in thearts, and music. Within this scenario appeared in the two countries, two festivals exclusively dedicated to contemporary music: the Warsaw Autumn (1956) within a communist regime and the Festival da Guanabara (1969) during a civil-military dictatorship. There were many relationships between the events, through the flux of information and the transit of Brazilian Composers in Poland, and Polish Composers in Brazil. This thesis is presented as a case study through the analysis of the context in which each festival appeared and the following comparison between them. pt_BR
dc.degree.country Brasil pt_BR
dc.description.sponsordocumentnumber n/a pt_BR
dc.description.abstractpt A Polônia e o Brasil viveram momentos transformadores em suas sociedades na segunda metade do século XX, do ponto de vista político, social, econômico, que têm relação direta com os principais eventos históricos mundiais. Esses momentos de conflitos, crises e transformações se refletiram nas artes, e na música. Dentro deste cenário é que surgiram, nesses dois países, dois festivais dedicados exclusivamente à música contemporânea: o Outono de Varsóvia (1956) dentro de um regime comunista e o Festival da Guanabara (1969) durante um uma ditadura civil-militar. Houve relação entre os dois através do fluxo de informações e do trânsito de compositores brasileiros na Polônia e poloneses no Brasil. A presente tese se apresenta como um estudo de caso através da análise do contexto no qual surgiu cada festival e a posterior comparação entre eles. pt_BR
dc.subject.pt Outono de Varsóvia pt_BR
dc.subject.pt Festival da Guanabara pt_BR
dc.subject.pt Música Contemporânea pt_BR
dc.subject.pt Compositores Poloneses pt_BR
dc.subject.pt Compositores Brasileiros pt_BR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

|
|